האלוהים שלי

האלוהים שלי הוא לא הסבא הזועף היושב במרומים עם מקל ובודק אם אכלתי פיתה בפסח או שהסתפקתי במצה. 

לא נלחם בעמים. 

אוהב ומכבד

והכי חשוב מוליך אותי בדרכי

כמו שנאמר : " בדרך בה רוצה ללכת -בה מוליכים אותו".

האמת צריכה להיות אוניברסלית

בואו נקח רגע את השבת - איך יכול להיות שהשבת תלויה ביום. 

מה קורה אם אני חיה בלפלנד, יש לי כמה שבועות של חושך מוחלט, אין יום, ומצד שני כמה שבועות של אור יום ללא שקיעה, אז מתי השקיעה נוצרת, מתי השבת נכנסת. 

אם אין שקיעה - אין שבת. 

השבת מתחילה עם השקיעה. 

ולכן אין אמת מוחלטת. 

היום והלילה הם לא מוחלטים. 


בואו ניקח את כריסמס -  אתם יודעים שזה חג פגני, אבל אפילו לפני זה, מוזכר במדרש רבא. 

אדם הראשון שגורש מגן עדן חי בעולם הטבע, ולקראת סוף כסלו, שזה סוף דצמבר, הוא ראה שהימים התחילו להתקצר, נכנס למערה ובכה, כי פחד שבגלל חטאו העולם הולך להכחד. 

ישב שם שבוע, יצא החוצה וראה שהימים  מתארכים, הבין שזו דרך הטבע, דרך העולם. ומאותו היום חדד 7 ימים להזכיר לעצמו שהפחד לא אמיתי. 

המדרש מסיים: "ואין לך ימים מתאימים יותר לחגיגת חנוכה, מאשר השבוע הזה" הנס של טיהור המקדש, לא יכל להתרחש באותה תקופה, אלא רק בחודש אייר, כי אז כבשו את המבצר. ובכל זאת, את חנוכה אנו חוגגים עם כל העמים בחלק הזה של העולם  - הודו, סין, אירופה. כל החלק המערבי של העולם חוגג באותה תקופה את החגים. 

כולם חוגגים את חג האור - 

למה עץ אשוח ואיך זה קשור  לחנוכה ולפנסים הסינים?

כי הוא ירוק, כי הוא חי בתקופה שהכל "מת", לבן, ללא עלים, אז אם הוא ירוק, הוא נראה אל, ולכן יש לקשט אותו ולכבד אותו. זה לחלוטין מנהג פגני. 

הכנסיה האנגליקנית הענישה את מי שהכניס את העץ עד המאה ה13, אבל הם הבינו שאין טעם להלחם, כי נלחמים פה ברוח. אז העץ נקשר לחג, כמו שליהודים יש את החנוכיה, שהוא תעתיק מושלם של המנורה ההודית, שבדיוק באותה תקופה חוגגים את הדיוואלי - שזה חג האש. 

אצל הסינים חוגגים את חג הפנסים הסינים ומספרים שכשהדרקון היה צריך להירדם ל11 שנה הבאות (כי באה שנה שאחריו) הוא סירב, כי להיות אל זה פותר לך את כל הבעיות, מביאים לך אוכל, מנחות מתנות,ברור שהוא רוצה להשאר אל. הוא הודיעו לאנשים שאם הם יעזו להחליף אותו, הוא ישרוף את כל הכפרים ולא ישאיר כלום. 

באה פיה טובה והציעה להם פתרון, להכין פנסים ולבוא לנהר היילו ולהשיט את הפנסים על הנהר, הנייר ימנע מהפנס לשקוע, וכשיבוא הדרקון לשנת הלילה שלו הוא יראה את כל הנהר עולה באש, ולא יוכל להכנס פנימה, אז הוא יתחנן לעמו שיצילו אותו, והם יסכימו בתנאי שהוא יחתום על הסכם לישון במשך 11 שנים. 

ומאותו היום הם חוגגים להזכיר שאין אף אחד שהוא שליט על. 


וכמו שנאמר : נעשה אדם בצלמנו וכדמותנו - בצלם אלוהים נברא האדם, לא בגופו כי אין לו גוף אלא בכח המדמה.

וכיד הדמיון הטובה על האל כן יד דמיון הפרטית שלנו.

וכמכשפה נאמנה : אברא כדברא.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.