על כרעי תרנגולת ושטויות אחרות

על כרעי תרנגולת ושטויות אחרות

הייתה לי ילדות עשוקה, כאשר סבתי כבר הסכימה שאצא לגינת משחקים ציבורית, לא הצלחתי להבין את רב הסיפורים שלהם ועוד פחות להתחבר לפחדיהם.

ילד אחד היה מתחבא מתחת לספסל כל פעם ששוטר נראה באופק, כששאלתי אותו לסיבה , כך ענה:

"סבתא אומרת שאם לא אוכל את כל האוכל שבצלחת, או לא ארחץ את הפרצוף, יבוא שוטר וייקח אותי "

לא הבנתי איך השוטר יידע, מאיפה יש לו את היכולת המגית? אולי הוא סוג של סנטה קלאוס, מתחבא בארובות הבתים של אנשים, מחכה לשעת כושר לקפוץ על איזה ילד סורר, ולגרור אותו לממלכת השלג הנצחית.

מרחוק ראיתי ילדה יפה, עם צמות ארוכות ושיער אדום, שהחזיקה חזק בחצאית של סבתא, רצתי לשחק איתה, אך היא לחשה:

"אל תתקרבי, היום לא סיימתי את הדייסה שלי, וסבתא אומרת, שתבוא בבא-יעגא (מכשפה רוסיה) , ואם במקרה גם אני לא אכלתי אז היא תתפוס את שתינו, ותגרור אותנו לביתה, אי שם בקרחת היער, ועומד על כרעי תרנגולת.

אמנם הייתי סרבנית אוכל, וגם לא בדיוק ילדה ממושמעת, אז כמובן שרצתי לסבתי וביקשתי הסבר, ממה הילדים האלו מפחדים.

סבתא צחקה וענתה:" לשוטרים יש בטח תפקיד חשוב יותר מלחפש סבתות וילדים, ומי שמפחד מבתים על רגלי תרנגולות, שיפסיק לאכול חיות וביצים ויאכל סלט, ואת תקשיבי לאגדות שלי בבקשה."

היא ספרה לי המון אגדות קסומות, על פיות ופרחים, ולימדה אותי לסרוג ולארוג אגדות, בכולן היה סוף טוב, הזאב של כיפה אדומה ליווה אותה לסבתא שהכינה פאי תפוחים קסום, והצייד, צד פטריות לארוחת הערב. וכך לא היו לי מפלצות ילדות.

וכך תפסו אותי דיווחים על הוירוס המיסתורי לא מוכנה ולא מבינה ממה עלי לפחד, כולם רצים לסופרמרקט, מורידים על אוטומט מצרכים לא נחוצים לעגלותיהם המלאות, אפילו את מלאי נייר טואלת כילו שלא לדבר על חומרי חיטוי ורעלים אחרים.

 ואז עולה במוחי, סיפורו הנפלא של אלכסנדר גרין: " זעמו של האב"

" טום הקטן הושאר בהשגחת דודתו הקפדנית, שכמעט כל מעשה קונדס של הילד דרש ענישה, לא פיזית חלילה, מכות והרעבה היו מחוץ לתחום, גם בידוד לא בא בחשבון. דודה קורנליה, ידע להשתמש בשפה קרה ומתנשאת, ולהסביר לטום הקטן, שאביו יחזור בקרוב, והיא תשטח בפניו את כל אוסף מעלליו של בנו, או אז יגיע תורו של "הזעם הבלתי נשלט" והוא יעניש את טום.

טום לא הבין את רב דבריה של קורנליה, ובטח שלא הכיר את המפלצת "הזעם הבלתי נשלט". ברור היה לו (לטום) שרק פחדנים נכנעים ללא קרב, ועל כן החליט להתחמש ברובה ציד של הדוד פטר, וברגע שהזעם רק יראה את פרצופו, הוא ירה בו את כל התחמושת שיוכל להניח עליה ת ידו...."

מה קרה לך, הפכת לסבתות המפחידות את נכדיהם? תחמושת? ירי? מישהו עלול להירג, ובסך הכל מדובר בוירוס לא ב"זעם בלתי נשלט"

הבנתי, אז בבקשה שמישהו, רופא אפידמיולוג, חוקר וירוסים יעלה לשידור ויסביר לי, מה באמת המשמעות של ה 19-COVID, רגע לפני שאני יורה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.